پیتزای مكزیكی
مدرسه دخترانه پروین اعتصامی واقع در گوهردشت
مدرسه دخترانه پروین اعتصامی با مدیریت فرشته نجفی با بیش از 35 سال سابقه آموزشی و مدیریتی
جمعه 19 آبان 1391برچسب:, :: 20:11 :: نويسنده : سایت پروین اعتصامی

• خمیر پیتزا
مواد لازم:یك قاشق سوپخوری مایه خمیر خشك (۱۴ گرم)، نصفقاشق چایخوری شكر، دو سوم پیمانه یا ۱۶۰ میلی لیتر آب گرم، ۵/۱ پیمانه آرد سفیدساده (۲۲۵ گرم)، دو قاشق چایخوری روغن زیتون.مایه خمیر را با شكر در ظرف كوچكیمخلوط كنید و سپس آب گرم را به آن اضافه كنید، بگذارید این مخلوط ۱۰ دقیقه بماند. آرد را در ظرف بزرگتری الك كنید. مخلوط مایه خمیر را همراه با روغن زیتون اضافهكنید و مخلوط نمایید تا خمیر نسبتاً سفتی حاصل شود. خمیر را بر روی سطح صافی كه كمیآرد روی آن پاشیده اید بگذارید و حدود ۱۰ دقیقه ورز دهید تا نرم و كشدار شود. آن رادر ظرف گودی كه كمی چرب كرده اید بگذارید و روی آن را پوشانده در محل گرمی قراردهید. بگذارید خمیر نیم ساعت بماند تا ور آمده و دو برابر شود. مجدداً خمیر را رویسطح صافی كه كمی آرد روی آن پاشیده اید بگذارید و كمی دیگر ورز دهید. خمیر آمادهاستفاده است.
پیتزای مکزیکی
مواد لازم:یك قاشق سوپخوری روغن مایع، یك عدد پیاز متوسطخرد شده، نیم كیلو گوشت چرخ كرده، یك دوم پیمانه سس گوجه فرنگی، یك قاشق سوپخوریآویشن تازه یا یك قاشق چایخوری پودر ارگانو، ۳۰۰ گرم كنسرو ذرت، نصف پیمانه آب، ۳۰۰گرم لوبیا قرمز پخته، ۲ عدد خمیر پیتزای آماده گرد به قطر ۲۲ سانتی متر، یك عددپیاز قرمز متوسط خلال شده برای روی پیتزا، یك پیمانه پنیر پیتزای رنده شده (۱۲۵گرم)، كمی جعفری، چند عدد گوجه فرنگی ریز گیلاسی و كمی ماست چكیده برای روی پیتزا (در صورت تمایل). روغن را در تابه ای داغ كنید. پیاز را تفت دهید تا طلایی شود وگوشت را اضافه كنید و خوب سرخ كنید. سس گوجه فرنگی و پودر ارگانو یا برگ آویشن و آبرا اضافه كنید و بگذارید بجوشد تا آب آن تبخیر شود. ذرت و لوبیا را اضافه كردهمخلوط كنید. این مخلوط را روی خمیرهای پیتزا كه در سینی فر چرب شده قرار داده ایدبریزید. پنیر را همراه با خلال پیاز قرمز روی پیتزاها بریزید. این پیتزا با مقداركمی پنیر تهیه شده است اما شما می توانید در صورت تمایل از مقدار بیشتری پنیراستفاده كنید. پیتزاها را به مدت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر داغ بپزید و پس از پختخمیر از فر خارج كرده در صورت تمایل با ماست چكیده، جعفری و گوجه فرنگی سرونمایید.


پیوندهای روزانه
پيوندها

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مدرسه دخترانه پروین اعتصامی واقع در گوهردشت و آدرس parvinetesami.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.